Snelcursus Braboants

Geplaatst: 19/01/2012 in Ecip
Tags:, , ,

NL: Dit behoort tot de mogelijkheden! 
BR: Da ken! 

NL: Hieromtrent kunnen wij u geen enkele zekerheid bieden. 
BR: We witte ut nie. 

NL: Zou u dat nog eens willen herhalen? 
BR: Wa? 

NL: Zulks ben ik geenszins van plan! 
BR: Denk’k toch nie! 

NL: Ligt dat in de lijn der verwachtingen? 
BR: Zou da? 

NL: Hiermee verwacht ik geen problemen te ondervinden. 
BR: Hendig zat! 

NL: Dit wordt door mij als bijzonder spijtig ervaren. 
BR: Das sunt. 

NL: Hetgeen u vertelt, verbaast mij ten zeerste! 
BR: Wa ziddenou? 

NL: Deze informatie is geheel nieuw voor mij. 
BR: Da wi’k niks van. 

NL: Het leven van een Brabander gaat niet over rozen! 
BR: Tis wa. 

NL: Ligt dat binnen het kader van uw bevoegdheden? 
BR: Madde gij da wel? 

NL: Kunt u mij een prognose geven van de winstcijfers? 
BR: Wa schuift da? 

NL: Ik denk dat het verstandig is om onze samenwerking te beeindigen. 
BR: Houdoe he! 

NL: Pardon, ik heb u niet goed verstaan, kunt u dat herhalen? 
BR: Wa zidde gai? 

NL: Daar zult U op generlij wijze achter kunnen komen: 
BR: Witte tonnie 

NL: Weet U dat toevalligerwijs wel? 
BR: Witte gij ut? 

NL: Heeft u hiervan kennis genomen? 
BR: Witte da? 

NL: Zou u dat niet meer willen herhalen? 
BR: Bakkes houwe! 

NL: U heeft drie pogingen om achter de waarheid te komen … 
BR: Drie k’raaien … 

NL: Indien U dat nogmaals uitvoert … 
BR: As ge da doe … 

NL: Ik zie mij verplicht verstorende maatregelen te nemen. 
BR: Ik naai oe met oe bakkes op de keijen! 

NL: Je weet maar nooit wat de toekomst zal brengen. 
BR: Ge wit ooit nooit nie.

Reageer

